Nosta ja nostaa testosteronia luonnollisesti

Voit nostaa ja lisätä testosteronin luonnollisesti kehossa voi hyödyttää kaikkia ihmisiä, kun 30-vuotiaana, sitten alkaa testosteronitasot luonnollisesti nähty vähenevän. Tämä tapahtuu hitaasti, mutta ajan myötä alempi testosteroni voi johtaa monien kehon toimintojen heikkenemiseen. Yhdessä alla olevien menetelmien ja luonnollisen lisäravinteen kanssa voit auttaa vartaloasi pitämään tason korkealla.

Nosta testosteronia estääksesi testosteronin puutteen

Testosteroni on ensisijainen hormoni, joka ajaa “maskuliinisuutta”. Ilman sitä sinulla on vaikeuksia rakentaa lihaksia, joskus jopa voidaksesi seksiä ja saada hyvää energiaa koko päivän. Hyvä uutinen on, että on olemassa kourallinen todistettuja tapoja luonnollisesti nostaa ja nostaa testosteronitasoa. Muista kuitenkin, että jos sinulla on testosteronin puutos tai alhainen testosteroni sairauden takia, voi olla parasta ottaa ensin yhteys lääkäriin ya vaje. Korkeampi testosteroni auttaa kehoa muun muassa:

  • Auttaa ylläpitämään luu- ja lihasvoimaa.
  • Määrittää, missä hiusten kasvu ja missä rasva kertyy.
  • Tuottaa siittiöitä.
  • Säilyttää sukupuolen ajaa ja erektioita.
  • Tuottaa punasoluja.
  • Lisää energiaa ja mielialaa.

Maxulin – Luonnollinen lisäosa ja tabletit lisää testosteronia

Joidenkin ns. ” Testosteronitablettien” on osoitettu hyödyttävän testosteronin tuotantoa. Näistä todisteet tukevat enimmäkseen D-vitamiinia ja sinkkiä, jota seuraa magnesium. Nämä aineosat ovat suositussa T Max-lisäosassa, josta saat myös 50% alennuksen. Testosteronitasojen optimoimiseksi tarvitset paitsi oikeat määrät vitamiineja ja mineraaleja, myös nukkumaan hyvin, liikkumaan ja ylläpitämään tervettä painoasi. Jotain, mitä käydään läpi alla. Lue lisää myös luonnollisista testosteronilisäistä täältä.

testosteronia

Saa hyvä nukkua korkealaatuisesti

Kuinka monta tuntia nukut useimpina öinä? Joka ilta suurin osa testosteronistasi vapautuu nukkumisen aikana. Tämä tarkoittaa, että kehosi vapauttaa luonnollisesti vähemmän testosteronia, jos nukut vähemmän.

Itse asiassa monet tutkimukset ovat osoittaneet, että unen puutteella on valtava vaikutus testosteronitasoon. Uudessa tutkimuksessa  mitattiin testosteronipitoisuuden alenemista 10–15% päivällä terveillä nuorilla miehillä, jotka viettivät viikon nukkuessaan vain 5 tuntia yössä. Ja monet muut tutkimukset ovat vahvistaneet saman: koko uniajasi ennustaa vahvasti testosteronitasosi.

Nyt täällä ei ole maagista numeroa, mutta on suositeltavaa, että saat 8 tuntia keskeytymätöntä nukkumista per yö, jos haluat varmistaa, että testosteronitaso ei vaikuta. Jos yrität nukkua hyvin, tässä on joitain asioita, jotka voivat auttaa:

  • Varmista, että huoneesi on viileä
  • Tummenna huoneesi niin paljon kuin mahdollista
  • Älä ota kofeiinia vähintään 6 tuntia ennen nukkumaanmenoa
  • Vältä stressaavaa tai jännittävää toimintaa 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa

Laske kehon rasvaprosenttia

Lihavuudessa on monia kielteisiä sivuvaikutuksia: väsymys, nivelkipu, korkea verenpaine, lisääntynyt sydänsairauksien riski, diabetes, aivohalvaus ja muut. Viimeaikaiset tutkimukset vahvistavat myös, että H korkeammat kehon rasva-arvot liittyvät matalampaan testosteronitasoon. Ei vain, mutta samanlaisia ​​suuntauksia voidaan nähdä myös muiden tärkeiden hormonien kanssa. Esimerkiksi korkeammat kehon rasva-arvot liittyvät myös vähentyneeseen insuliiniherkkyyteen.

Sekä testosteronilla että insuliiniherkkyydellä on tärkeä rooli lihasproteiinisynteesissä (perusprosessi, johon kehosi rakentaa lihaksia). Tämä tarkoittaa, että kehosi pyrkii rakentamaan lihaksia, kun rasvan prosenttimäärä on korkea (toisin kuin silloin, kun olet laiha).

Syö tarpeeksi hyviä rasvoja ja hiilihydraatteja

Kaikki ymmärtävät proteiinin merkityksen kuntoilussa ja lihaksen rakentamisessa, mutta hiilihydraatit ja rasvat luokitellaan usein “epäterveellisiksi”. Totuus on, että sekä hiilihydraateilla että rasvoilla on suuri rooli energian toimittamisessa kehollesi ja hormonitasojen säätelemisessä.

Rasvat eivät tee sinusta rasvaa. Voit saada painoa, kun syöt enemmän kaloreita kuin poltat. Ei ole väliä, tulevatko kalorit rasvoista, hiilihydraateista tai proteiineista. Itse asiassa kehosi tarvitsee rasvoja syntetisoimaan ja kuljettamaan erilaisia ​​hormoneja (mukaan lukien testosteroni) kehossa. Yhdessä tutkimuksessa verrattiin kahta terveiden miesten ryhmää. Yksi ryhmä söi vähärasvaista ruokavaliota (noin 20% kaikista kaloreista) ja toinen ryhmä söi vähärasvaista ruokavaliota (noin 40% kaikista kaloreista). 10 viikon jakson jälkeen testosteronitasot korkean rasvan ryhmässä olivat noin 15% korkeammat kuin vähärasvaisessa ryhmässä.

Optimoi tapa käsitellä stressiä

Jokainen on stressissä, se on joskus elämää. Ero on siinä, että jotkut meistä antavat sen kuluttaa meitä, ja toiset osaavat käsitellä sitä. Jos annat sen kuluttaa sinua, ja tunnet jatkuvasti stressiä ja ahdistusta, se vaikuttaa negatiivisesti testosteronitasoon.

Tutkimukset osoittavat , että kehon luonnollinen vaste stressiin on vapauttaa enemmän kortisolia. Tutkimukset osoittavat myös,  että kohonneet kortisolitasot johtavat tukahdutettuun testosteronitasoon. Periaatteessa: kun saat stressiä, testosteronitaso laskee. Jos pystyt hallitsemaan stressiä ja päästä siitä ohi, tällä väliaikaisella testosteronin laskulla ei ole pysyviä vaikutuksia kehosi. Mutta jos olet aina stressaantunut, testosteronitasosi laskee jatkuvasti, ja tämä heikentää kykyäsi rakentaa lihaksia, sukupuoleesi ja energiatasosi.

Lisäravinteet ja testo booster sinkillä ja D-vitamiinilla

Siellä on monia lisäravinteita tai testo-booster , mutta vain harvojen on osoitettu lisäävän testosteronia. Sinkin puute on nykyään hyvin yleinen. Se voi johtaa ripuliin ja hiustenlähtöön. Ja se voi myös vaikuttaa testosteronitasoon.

Yhdessä tutkimuksessa mitattiin testosteronitasoja kahdessa urheilijaryhmässä: toisessa ryhmässä täydennettiin sinkkiä, toisella ei. Neljän viikon kuluttua ei-sinkki-ryhmässä koettiin “merkittävää testosteronitasojen estämistä”, kun taas sinkkiryhmä ylläpitää terveitä tasoja.

Toisin sanoen sinkki auttaa sinua välttämään testosteronin mahdollisen laskun intensiivisen liikunnan takia. Jos olet joku, joka kouluttaa kovasti, sitä ei voida sivuuttaa.

D-vitamiini on mikroravinne, jonka kehosi syntetisoi auringossa. Valitettavasti suurin osa meistä ei saa paljon altistumista auringolle täällä pohjoisessa. Joten D-vitamiinin puute on oikeastaan ​​melko yleinen (miehillä ja naisilla). D-vitamiinilla on monia tehtäviä luiden ja hampaiden tukemisesta immuunijärjestelmän terveyteen.

Liikunta ja kunto

Tämä ei todennäköisesti ole suuri yllätys. Olet todennäköisesti sisällyttänyt sydänharjoittelua kuntosalirutiiniisi. Ja se on hyvä. Mutta on erittäin tärkeää olla liioittelematta sitä. Tutkimuksessa tutkittiin miesten ryhmän testosteronitasoja. Testin alussa kukaan miehistä ei sydän. Mutta seuraavan kuuden kuukauden ajan miehet alkoivat juoksua (työskentelevät jopa noin 300 km viikossa). Tulos? Heidän testosteronitasot “laskivat merkittävästi”. Siksi sinun ei pitäisi treenata liikaa, mutta toisaalta on enemmän ihmisiä, jotka eivät harjoita lainkaan. Sitten on aika aloittaa!

Yhteenveto testosteronin nostamisesta ja lisäämisestä luonnollisesti

On mahdollista melko yksinkertaisilla keinoilla lisätä ja nostaa testosteronia luonnollisesti kehossa. Sinun tulisi syödä terveellisesti ja käyttää säännöllisesti liikuntaa sekä lisäystä, joka voi auttaa vartaloasi edelleen.